ارسال رایگان از طریق اداره پست

سوغات اصفهان و شهر های ایران

پیشنهاد هایی برای شما

جعبه مادر پاکت زعفران

8,200 تومان

ساک دستی سوغات مشهد الرضا سایز بزرگ_قرمز

قیمت اصلی 18,500 تومان بود.قیمت فعلی 15,800 تومان است.

جعبه کاپ کیک 2 عددی

16,400 تومان

جعبه آذین بزرگ

3,000 تومان

جعبه سوپر کیک دور طلقی 16 در 16 ارتفاع 18

21,300 تومان

پاکت هل تاج دار سایز 2 (10 گرم)

1,200 تومان

جعبه مقوایی سوغات مشهد

5,500 تومان

سوغات اصفهان و شهر های ایران

این نوشته را به اشتراک بگذارید

سوغات اصفهان و شهر های ایران

سوغات اصفهان و شهر های ایران نسبت به هم بسیار متفاوت هست بخصوص این که سوغات کشور های دیگه بسیار شبیه به ما هست مثل سوغات کشور ترکیه یا کشور هند و خوب خیلی از کشور های دور نزدیک دیگه این شهر مانند شهرهای دیگر ایران دارای سوغات به خصوصی است.ترمه، خاتم‌کاری، قلم زنی، قلمکاری، چاپ‌سنگی، فیروزه‌کوبی، مرصع‌کاری، میناکاری، پاپیه ماشه، کاشی معرق، گز، پولکی، و… مهمترین غذای محلی اصفهان نیز بریانی نام دارد که خوراکی گوشتی و بسیار چرب بوده و در بیشتر نقاط شهر می‌توان آن را تهیه کرد.

گز اصفهان
گز اصفهان، قدمتی طولانی و چند صد ساله دارد. قرن‌ها پیش، پادشاهان ایرانی، گز را به دیگر پادشاهان دنیا پیشکش می‌کردند و مهم‌ترین سوغات اصفهان به‌شمار می‌رود. از انواع گز اصفهان می‌توان به گز لقمه‌ای، گز آردی، گز سکه‌ای، گز برشی، گز با لایه شکلاتی و گز انگشت‌پیچ اشاره کرد.نود درصد گز ایران، چیزی در حدود ۶۵۰ هزار تن در سال، در اصفهان تولید می‌شود.

پولکی اصفهان
پولکی پس از گز شیرینی معروفی است. پولکی جزو آب نبات‌ها با ظاهری نازک و شفاف شبیه به پولک است. از شیره اضافی باقی مانده از فرایند تهیه نبات در تولید پولکی استفاده می‌شود. پولکی در انواع مختلفی مثل پسته‌ای، نارگیلی، کاکائویی، لیموعمانی، کنجدی، نعنایی، زنجبیلی و عسلی تهیه و به فروش می‌رسد.

نبات اصفهان
نبات یکی دیگر از سوغاتی‌های اصفهان است که البته فقط مختص اصفهان نیست، نبات را می‌توان در انواع طعم‌های آویشن، لیمویی، زیره، نعنایی، زعفرانی، دارچینی تهیه کرد.

صنایع دستی
در دوره صفوی صنایع دستی در این شهر رونق یافته که عبارت است از خاتم کاری، میناکاری، مینیاتور، قلمزنی، پارچه‌های قلمکار، پارچه‌های زرباف و آثار خوشنویسی.

اگر به اصفهان سفر کردید برای خرید حتما به بازار های سنتی آن از جمله بازار قیصریه سری بزنید. حتی می توانید بدون قصد خرید در این بازار ها گردش کنید و از دیدن این همه زیبایی لذت ببرید. اصفهان هنر های بسیار زیادی دارد که برای توضیح هر کدام داستان های زیادی داریم گوشی از این تعداد شامل

سوهان عسلی :معمولا در ایام نوروز برای پذیرایی از آن استفاده می کنند. سوهان عسلی از شکر، گلاب، زعفران و آب تهیه می شود و با مغز پسته و بادام تزیین می شود. سوهان اصفهان نسبت به سایر سوهان ها نازک تر بوده و می تواند در کنار چای طعم فوق العاده ای ایجاد کند.

شیرینی کرکی :این شیرینی نرم و خوشمزه نسبت به گز و سوهان کمتر شناخته شده است طعم دوست داشتنی ای دارد. شیرینی کرکی از چند نوع آرد در کنار روغن تهیه می شود و می تواند برای پذیرایی از مهمانان گزینه مناسبی باشد.

جوز قندی:این شیرینی سنتی و محلی که به نسبت گران قیمت است از یک میوه هلو مانند به نام الگ تهیه می شود. الگ را خشک می کنند و درون آن را با مواد خوش طعمی مثل شکر و مغزها پر می کنند. این خوراکی خوشمزه که در گذشته در کنار آجیل شب یلدا استفاده می شد.

مس گری:علاوه بر مینا کاری که در تزیین ظروف مسی استفاده می شود اصفهان به داشتن مس های مرغوب معروف است. مس گرهای با تجربه و قدیمی ظروف و قابلمه های درجه یکی با کیفیت عالی تهیه می کنند و در بازار می فروشند. اگر شما هم به ظروف مسی علاقه دارید حتما سری به مس گری های میدان نقش جهان بزنید.

■ منبت کاری:یک هنر قدیمی و اصیل که در عین حال بسیار ظریف و سخت است. منبت کاری به معنای حکاکی و کنده کاری بر روی چوب است. این کار به دقت و حوصله زیادی احتیاج دارد و هنرمندان با ظرافت و خلاقیت طرح های زیبایی برروی چوب های گردو، شمشاد و گلابی طراحی می کنند. طرح منبت کاری معمولا به صورت برجسته روی چوب قرار می گیرد. در زمان هخامنشیان هنرمندان برروی دسته شمشیرها، نیزه و سپر جنگجویان حکاکی می کردند. وتا الان این هنر پابرجا بوده

این فقط یک شهر ایران است حال فکر کنید بخواهیم دررابطه با شهر هایی مثل سوغات شاهرود یا سوغات اصیل مشهد ویا هر شهر دیگه ای بخایم باهم صحبت کنیم مدت ها این مقاله به طول می انجامه

برای مثال سوغات مشهد:

سوغات مشهد برای زائران و مسافران حرم امام رضا جلوه ای متبرک دارد و خرید آن از اولویت های اول سفر به مشهد است. پس از توفیق زیارت امام رضا و بازدید از جاهای دیدنی مشهد بهتر است سوغات مهم را بشناسید تا با توجه به بودجه و سلیقه، ره آوردی شایسته برای عزیزان خود تهیه کنید. ممکن است زائران مشهد از مکان مناسب برای خرید سوغاتی اطلاع نداشته باشند و اینکه خرید خود را فقط به زرشک یا زعفران محدود کنند. اگر می خواهید یک یادگار به یاد ماندنی از این شهر داشته باشید، با ما همراه باشید

فیروزه مشهد

از سوغاتی‌های معروف مشهد سنگ‌های فیروزه است. انواع انگشتر، گوشواره، تسبیح و زیورآلات مختلف که با استفاده از سنگ‌های فیروزه ساخته شده‌اند با قیمت های متفاوت به عنوان صنایع دستی مشهد بفروش می رسند. فیروزه یک سنگ قیمتی است که معادن استخراج آن در شهر نیشابور و نزدیک به مشهد قرار دارد.

انگشتر و سنگ های زینتی؛ بهترین سوغات مشهد انگشتر و سنگ های زینتی از محبوب ترین سوغات مشهد هستند. این انگشترها اغلب از جنس نقره می باشند و با سنگ هایی مانند فیروزه و عقیق تزیین می شوند. نگین هایی که روی این انگشترها قرار می گیرد می تواند طبق سلیقه شما حکاکی شود. مشهد شهر سنگ های قیمتی است و دست شما برای انتخاب نوع سنگ انگشترتان باز است. فیروزه، عقیق، یاقوت، شرف شمس، زمرد، در نجف و حدید، از معروف ترین سنگ هایی هستند که روی رکاب انگشتر قرار می گیرند.

این نوع سنگ در گذشته برای تزئین، ساخت ظروف کاربرد داشته و اکنون یکی از سوغات مشهد به شمار می رود. همچنین برای درمان بیماری های روحی و جسمی چون درد های شکمی، اصلاح گردش خون، بهبود عملکرد کبد، برای رفع ویروس های موجود در بدن، درمان انواع میگرن، و… از آن استفاده می شود.

تسبیح مشهد؛ ارزانترین سوغات مشهد

مهر و سجاده؛ از سوغات مشهد

تابلوهای نقره؛ سوغات گران بهای مشهد
اگر به دنبال سوغاتی خاص و متفاوت هستید می توانید تابلوهای با ارزش نقره را تهیه کنید. این تابلو ها در اندازه ها و قیمت های متفاوت طراحی می شوند و جزو صنایع دستی مهم مشهد هستند.

گلیم و قالی مشهد؛ یادگاری از عشایر خراسان

نمد مالی؛ جلوه متفاوتی از صنایع دستی مشهد
نمدبافی یا نمد مالی از هنرهای سنتی مشهد است و انواع کیف دستی، کیف پول، کلاه و کالاهای نمدی را می توانید به عنوان سوغات مشهد تهیه کنید. هنر نمدبافی متعلق به هنرمندان بومی و روستایی است که از پشم گوسفندان کالاهای جذابی را تولید می کنند. برای خرید بهترین کالاهای نمدی می توانید به شاندیر مشهد بروید.

آینه کاری؛ سوغات تزئینی مشهد
آینه کاری هنر اصیل مشهد است و انواع ظروف آینه کاری شده را می توانید به عنوان سوغاتی تهیه کنید. طرح های آینه کاری مانند شمسه، ترنج، گره، نیم گره و قطار سازی به زیباتر شدن و درخشندگی بیشتر محیط کمک می کنند. یکی از جلوه های بارز این هنر، آینه کاری های امام رضا است که زائران و مسافران را به خود خیره می کند.قدمت آینه کاری به دوران شاه طهماسب قزوین باز می گردد و از ارکان مهم معماری اسلامی است. می توانید در بسیاری از مکان های مشهد آینه کاری های باشکوهی را مشاهده کنید.

کاشی‌کاری‌های سنتی؛ سوغات خاص مشهد
هنرمندان مشهد از ترکیب هنر تاریخی کاشی کاری و قالب های مدرن استفاده کرده اند و صنایع دستی زیبایی را خلق نموده اند.

فرت بافی؛ هنر با ارزش نساجی
فرت بافی نوعی نساجی و یکی از هنرهای فراموش شده مشهد است. هنرمندان این رشته کالاهای متنوعی مانند چادر شب، روسری، لباس، حوله و شال گردن را تولید می کنند. نخ مورد استفاده در فرت بافی ابریشم یا تابیده است که منجر به ایجاد دست بافت هایی با کیفیت و ارزشمندی می شود.نقش ها چهارخانه در این هنر بسیار بارز و جزو اصلی ترین طراح های فرت بافی است. ویژگی خاص این دست بافت ها دو رو بودن آن ها است و عرضشان نیز می تواند از 50 سانتی متر تا 70 متر تغییر کند. این پارچه ها ارزشمند را می توان در ردیف سوغات مشهد قرار دارد.

پوستین؛ دست سازه های اصیل مشهد
پوستین دوزی و طراحی روی آن منجر به ایجاد محصولات با ارزش و زیبایی مانند پالتو، جلیقه، کلاه شاگردان، پاپوش، دستکش، سجاده، پادری و تن پوش می شود که می توانید آن ها را به عنوان سوغات مشهد تهیه کنید. هنر پوستین دوزی در طرقبه و شاندیز مشهد رونق بیشتری دارد و محصولات بیشتری را می توانید در بازارهای این دو منطقه مشهد پیدا کنید.

هرکاره؛ قدیمی ترین سوغات مشهد
اگر به دنبال سوغات متفاوت مشهد هستید هرکاره یا دیگ های سنگی مناسب شما هستند. هرکاره تراشی یک هنر بسیار قدیمی در مشهد است که در آن هنرمندان سنگ های مخصوصی را از جنس سرپانتین می تراشند تا به شکل یک دیگ مناسب پخت و پز درآید. این نوع سنگ در برابر آتش مقاوم است و به طبخ بهترغذاهایی مانند دیزی یا خورشت کمک می کند.البته تنوع ظروف سنگی در مشهد زیاد است و نوع دیگری از این گونه سنگ ها مانند هاون برای ساییدن کشک استفاده می شود.

سماورهای مشهدی؛ سوغاتی از دل گذشته
سماورهای مشهدی معروفیت خاص خود را دارند و از مهمترین وسایل آشپزخانه اهالی مشهد محسوب می شوند. سماور در مشهد پیشینه و قدمت طولانی دارد و از آن به عنوان سوغات قدیمی مشهد یاد می شود.

عبا و چادر نماز؛ سوغات مشهد الرضا

ارغوان بافی؛ سبدهای چوبی
گیاهی در اطراف مشهد و حوالی روستای مایان طرقبه رشد می کند که با چیدن و به هم تنیدن ترکه های آن یکی از زیباترین سوغاتی های مشهد ساخته می شود. ارغوان بافی یکی دیگر از هنرهای سنتی مشهد است که باعث ایجاد محصولاتی مانند سبد گل، سبد میوه، آبکش و .. می شود.

عطر مشهد؛ رایحه حرم امام رضا
عطر مشهد می تواند یک یادگاری کوچک و به یادماندنی از حرم امام رضا باشد. عطر مشهد درواقع ترکیبی از عصاره گل محمدی و گل یاس است که بوی حرم را یادآوری می کند. بوی این عطر شبیه گلاب است و موقع استشمام آن حضور در جوار حرم امام رضا تداعی می شود. برای خرید عطر مشهد لازم نیست راه دوری بروید در تمام فروشگاه های اطراف حرم می توانید شیشه های بزرگ و کوچک پر شده از این عطر را مشاهده کنید. حتی اگر نمی خواهید شیشه عطر حرم به کسی سوغاتی بدهید می توانید مقداری از آن را روی جانماز یا تسبیح اسپری کنید.

چرم مشهد؛ سوغاتی نفیس از مشهد

جام چهل کلید؛ سوغات معنوی از مشهد
جام چهل کلید، جام های طلایی رنگی هستند که در بین سوغات مشهد قرار گرفته اند. در لبه خارجی جام، با خط ثلث نام چهارده معصوم و در قسمت دیگر آن دعای ناد علی حک شده است. این جام را به جهت دفع بلا و یا بخت گشایی، پر از آب می کنند و به سر فرد مورد نظر می ریزند. برای تهیه جام چهل کلید بایستی به مراکز فروش سوغات مشهد که در میدان بیت المقدس رو به روی حرم، قرار دارند، مراجعه کنید. این جام می تواند یک هدیه معنوی مناسب برای افراد مذهبی باشد.

خلعت آخرت؛ سوغات حرم امام رضا مشهد
کفن میت یکی از رایج ترین سوغات شهرهای مذهبی است. معمولا افراد از زائران حرم امام رضا برای آوردن خلعت متبرک شده در حرم درخواست می کنند. این سوغات رایج نیست اما از مهمترین سوغات مشهد شناخته می شود. بسته های سوغات شما می تواند با دعا جوشن کبیر و زیارت عاشورا همراه شود تا شمایل بهتری داشته باشد. این ره آورد خاص را می توانید از فروشگاه های اطراف حرم تهیه فرمایید.

زرشک؛ یاقوت سرخ مشهد

نبات؛ طعمی شیرین از سوغات خراسان

زعفران؛ طلای سرخ
زعفران مهم ترین و اصلی ترین سوغات مشهد است. این سوغات خوش عطر و بو نماد دیار خراسان است. زائران می توانند بهترین و اعلاترین زعفران در مشهد مقدس تهیه کنند. زعفران به دلیل رنگ و بو و طعم خاصی که دارد، می توان در انواع غذا، شیرینی ها و دسر ها استفاده کرد. زعفران نیز انواع مختلفی چون سرگل، پوشال و یا ریشه دارد که به دو صورت کیلویی و گرمی و با قیمت های مختلف عرضه می شوند. ماه مهر، بهترین زمان خرید زعفران است. این سوغات را می توانید علاوه بر بازار رضا و دیگر بازار های اطراف حرم، از فروشگاه هایی که زعفران منطقه قائنات را ارائه می دهند، خریداری کنید.

خشکبار و برگه آلو بخارا

چلغوز؛ خشکبار خاص مشهد
چلغوز نوعی متفاوت از خشکبار است که به عنوان سوغات مشهد شناخته می شود. چلغوز دانه نوعی کاج است که در افغانستان برداشت و در مشهد نیز به صورت خام یا بو داده به فروش می رسد. این دانه های خوشمزه طعمی شبیه به بادام و پسته دارد که پس از تف داده شدن راحت تر خورده می شود. چلغوز خواص مقوی زیادی دارد و در کاهش کلسترول و کاهش وزن نیز موثر است. این نوع خشکبار را می توانید در آجیل فروشی های مشهد تهیه کنید.

ترشی مشهدی
ترشی مشهدی با آب گوجه فرنگی تهیه می شود و قطعا مورد علاقه دوستداران ترشی خواهد بود. موادی که در تهیه این ترشی به کار می رود شامل کلم، هویج، سیر، فلفل و سبزی های معطری است که در مشهد یافت می شود. این نوع مخصوص از ترشی را می تواند به صورت در شیشه های کوچک و بزرگ تهیه کنید و برای آشنایان خود به عنوان سوغاتی ببرید.

نقل و شکر پنیر؛ سوغاتی خوش طعم
نقل‌ مشهدی هم مثل نبات آن حسابی معروف است و یکی از اصلی‌ترین سوغات مشهد به شمار می‌رود. اینجا می‌توانید بیش از هر شهر دیگری انواع نقل‌ها را با طعم مختلف پیدا کنید و به عنوان سوغاتی یا برای مصرف خودتان بخرید. نقل زعفرانی، شکر پنیر، با طعم هل، نقل دارچینی، بادامی و… از جمله طعم‌های محبوب این خوراکی خوشمزه است. برخی شکرپنیر را با نقل یکی می دانند اما شکرپنیر بافت نرمی دارد و مردم خراسان آن را در کنار چای می خورند.

جیلی بیلی؛ سوغات مشهد برای کودکان
جیلی بیلی از تنقلات پرطرفدار در مشهد است که از پاستیل با رویه ی جیلی مون درست می شوند. جیلی مون نیز نوعی خوراکی شیرینی است که با بیش از 30 رنگ، در تزئین دسر ها، ژله ها و… می توان استفاده کرد. این نوع پاستیل را می توان صورت فله و عمده از در بازار های مشهد، خریداری کنید. جیلی بیلی به عنوان بهترین سوغات مشهد برای کودکان شناخته می شود.

شیرینی محلی مشهد؛ سوغاتی خوشمزه
شیرینی مشهدی که با نام شیرینی آلمانی نیز شناخته می شود از انواع شیرینی خشک سنتی ایرانی است و در میان از محبوبیت خاصی برخوردار است. این شیرینی در اندازه های کوچکی تهیه شده و در میان آن نیز از مربا استفاده می شود. نوع دیگری از شیرینی های سنتی خراسان کلوچه های زنجیبلی است. این نوع کلوچه برای عصرانه و صبحانه بسیار مناسب است و میان وعده ای مقوی محسوب می شود.

عناب خشک
عناب میوه خوش طعمی است که درخت آن مناطق گرمسیری رشد می کند. این میوه خشک شده به عنوان یکی از سوغات خوردنی مشهد شناخته می شود. عناب خواص درمانی و فواید زیادی دارد و به صورت های مختلفی قابل مصرف است، اما خشک شده ی آن برای سوغات بهتر است. این میوه برای تقویت سیستم ایمنی اختلالات خواب، کاهش التهاب و کاهش استرس کاربرد دارد. عناب خشک را می توانید در خشکبار فروشی های مشهد در بسته بندی های مختلف تهیه کنید.

شکلات مشهد (اطلسی،کانفنت)

شکلات کانفنت یا اطلسی ظاهری لایه ای و راه راه دارد و در ترکیبات داخل آن از پودرکاکائو و اسانس های طبیعی نیز استفاده می شود. این شکلات طعم بسیار خوبی دارد و به عنوان سوغات مشهد برای کودکان نیز شناخته می شود. تقریبا در تمام بازارهای اطراف حرم می توان این نوع شکلات را مشاهده کرد. شکلات اطلسی مشهد قدمت طولانی ای دارد و هرکسی به مشهد سفر کرده باشد طعم این شکلات را به یاد دارد. اما طعم های جدید این شکلات مانند قهوه و لیمویی را می توانید در بازار پیدا کنید.

شکلات پیچ پیچی
شکلات پیچ پیچی و طعم زنجبیلی آن به سفر مشهد گره خورده است. این شکلات با نام های شکلات راه راهی یا گورخری نیز شناخته می شود و تفاوت آن با شکلات اطلسی در طعم و اندازه آن است. شکلات های پیچ پیچی با قیمت های بسیار مناسبی در فروشگاه های اطراف مشهد به فروش می رسند. طعم نوستالژی و قدیمی این شکلات برای بسیاری از مسافران دلنشین است و به عنوان سوغات مشهد نیز بهترین انتخاب می باشد.

همه شهر های ایران سوغات مخصوص به خود را دارند

سوغات لار

شهر لار مهمترین شهر شهرستان لارستان و نهمین شهر پرجمعیت استان فارس محسوب می‌شود.

حلوا مسقطی لاری

حلوا مسقطی لاری را می‌توان معروف ترین سوغات لار نامید. ظاهراً دستور اولیه این دسر را بازرگانان این شهر از مسقط بحرین آوردند. اما حالا انواع و اقسام مسقطی لاری به عنوان سوغات لار فروخته می‌شود.

 حصیر

یکی از صنایع دستی لار “سُپ بافی” است که سبک خاصی از حصیر بافی است. محصولات این سبک خاص حصیربافی می‌تواند به عنوان سوغات لار معرفی شود.

مهوه(مهیاوه)

مهوه لاری را می‌توان نوعی سس مغذی نامید. این ماده با دستور خاصی از نوعی ماهی که در گویش محلی “موتو” نام دارد تهیه می‌شود. گفته می‌شود این ماده که عطر و طعم تندی دارد دارای فسفر و کلسیم فراوانی است.

شاید سوالی برایتان پیش آمده که:

نان برنجی سوغات کدام شهر است؟

نان برنجی نام یک نوع شیرینی و سوغات شهر کرمانشاه است.

آبلیمو سوغات کدام شهر است؟

سوغات شیراز (سوغات استان فارس)مهم‌ترین سوغات شیراز، انواع عرقیات گیاهی و آبلیمو است. از دیگر سوغات ‌های شیراز می‌توان به لیمو شیرازی، مسقطی، کلوچه شیرازی، حلوای شیرازی و نان یوخه اشاره کرد. سوغات های استان فارس در بخش صنایع دستی شامل خاتم‌کاری، معرق‌کاری، ظروف نقره و قلم‌زنی می‌شود.

سوغات بهبهان

یکی از صنایع دستی و سوغات بهبهان، عبای بهبهان است. عبا بافی، یکی از اصلی‌ترین هنرهای دستی شهر بهبهان، بیش از ۵۰۰ سال در این شهر قدمت دارد. هنرمندان بهبهان، عبا را در دو نوع تابستانی که به نام حله معروف است و عباس زمستانی و ضخیم به نام چقه می‌بافند.

خورشت ماست

خورش ماست یا خورشت ماست غذایی بومی اصفهان است. این غذا از ماست چکیده، گوشت گردن گوسفند، زعفران و شکر و زرده تخم مرغ (البته در دستور اصلی آن زرده تخم مرغ وجود ندارد) تهیه می‌شود و در آن کمی و خلال بادام یا گردو و گاه گلاب می‌ریزند. این خورش به صورت سرد با زرشک یا مغز پسته سرو می‌شود.

کماج سوغات کدام شهر است؟

کماج نان شیرینی است که از آرد برنج و غیر آن و شکر پزند. کماج شیرینی سنتی ایران است در همدان، مازندران، کردستان، سیستان، اصفهان و استان مرکزی نیز پخت می‌شود. این نوع نان هیچ آمیزه‌ای ندارد اما بسیار پرطرفدار است.

 کشور ما ایران تنوع بسیار بالایی در سوغات دارد تیم رویش پک محصولی رو آماده کرد که بعنوان یادگار سوغات های خود راداخل این ساک دستی خود قرار دهید.برای دریافت کافیه که در بخش ساک دستی های ما یا در سرچ سایت سوغات رو سرچ و محصول رو تهیه بفرمایید 

در خبر نامه ما عضو شوید

به روز رسانی دریافت کنید و از بهترین ها مقاله های ما بیاموزید.

مطالب مرتبط

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من